Site Loader

Jeśli Ryanair zmieni nam godziny lotu, wtedy możliwa jest bezpłatna zmiana rezerwacji. Mimo to przewoźnik nie ułatwi nam tego zadania i będziemy musieli sami zadzwonić na infolinię.

Zdarza się, że mnóstwo czasu spędzamy w aplikacjach do planowania lotów, aby dobrać jak najlepszy czas wylotu i powrotu w związku z naszym wymarzonym zagranicznym wypadem. Pół biedy, jeśli lecimy na tydzień lub dwa. Wtedy zazwyczaj możemy się dostosować, nawet jeśli wylecieć trzeba będzie późnym wieczorem, a lot powrotny będzie o świcie.

Jeśli jednak planujemy tylko wypad kilkudniowy (czasem zaledwie weekendowy), wtedy warto szukać takich możliwości, aby wylecieć rano, a wrócić kilka dni później wieczorem. Dzięki temu zyskujemy więcej czasu na zwiedzanie lub wylegiwanie się na plaży.

Ryanair zmienia godziny lotu

Niestety, szczególnie tanie linie lotnicze często proponują niedogodne godziny lotów. Jeśli podczas rezerwacji, oślepieni super ofertą cenową, nie zwrócimy uwagi na czas, może się okazać, że lecąc na weekend wylecimy w piątek o 23:00, a na lotnisku będziemy musieli się stawić w niedzielę o 6:00 lub nawet wcześniej. Na pobyt pozostanie nam więc jeden dzień, przy czym do opłacenia będą dwa noclegi.

Nawet, jeśli będziemy wystrzegać się podobnych sytuacji, nasze plany może popsuć sama linia lotnicza. Nie raz zdarzało mi się otrzymać maila o tym, że godzina odlotu uległa zmianie. Dotychczas jednak były to zmiany wynoszące od kilku minut do godziny.

Niedawno jednak otrzymałem e-mail od Ryanaira z informacją, że wylot z Rzymu do Modlina, który miałem zaplanowany około godziny 20 został zmieniony na godzinę… 6 rano! A ponieważ zmiana ta dotyczyła rodzinnej, kilkudniowej wycieczki, oznaczało to praktycznie „zabranie” nam jednego dnia z naszych planów

Czy można bezpłatnie zmienić rezerwację?

Co można w takiej sytuacji zrobić? Ryanair daje trzy możliwości. Jedna to zaakceptować lot – i tu mamy łatwo, wystarczy kliknąć i potwierdzić zmianę.  Druga – „zwrócić” bilety w obydwie strony i wystąpić o zwrot pieniędzy. Trzecia – skontaktować się z Rynairem i bezpłatnie przenieść rezerwację na inny termin.

Szybkie sprawdzenie w aplikacji Ryanair i już wiem, że tego samego dnia jest jeszcze jeden lot z Rzymu do Modlina – ok. godz. 17. Wydawałoby się więc logiczne, że jeśli wypada lot z godziny 20, to pasażerowie zostaną przeniesieni na ten najbliższy – w tym przypadku 3 godziny wcześniej.

Stało się jednak inaczej. Ryanair, prawdopodobnie wiedząc, że godzina 17 będzie popularniejsza (więc można na nią sprzedać więcej biletów), automatycznie przeniósł pasażerów, którzy już zapłacili za bilety, na lot poranny. A jeśli ktoś się z taką decyzją nie zgadza, może o tym powiedzieć. Tylko – jak?

Fragment maila od Ryanaira dot. zmiany godzin lotu

Ryanair – kontakt z infolinią

W mailu nie ma informacji o tym, w jakim sposób można się z Ryanairem skontaktować. Link przenosi do strony internetowej, a tam pierwszą opcją kontaktu jest chat, który – jak się okazuje – jest obsługiwany przez niezbyt rozgarniętego bota. Z kolei informacje przy podanym numerze telefonu sugerują, że infolinia służy do uzyskiwania odpowiedzi na pytania ogólne lub do płatnego dokonywania rezerwacji.

Mimo to, innego wyboru nie ma, więc pozostało mi zadzwonić na numer infolinii Ryanaira: 22 152 20 00. Jak można zorientować się po numerze telefonu – obecnie do Ryanaira nie trzeba już dzwonić na płatną infolinię. W opisie widnieje informacja, że „oplata za połączenie jest naliczana według stawek lokalnych”. To zdecydowanie zmiana na plus!

Na połączenie musiałem czekać około 6-7 minut – w porównaniu z wieloma innymi infoliniami, nie jest to zły wynik. W międzyczasie kilkakrotnie byłem informowany, że połączenie dotyczy płatnych operacji i że jeśli chcę załatwić sprawę bezpłatnie lub taniej, lepiej to zrobić przez internet. W odniesieniu do sprawy, z którą dzwoniłem, była to informacja wprowadzająca w błąd! Można odnieść wrażenie, że Ryanair próbuje zniechęcić niezorientowanego klienta, skłaniając go do porzucenia połączenia i do szukania innej możliwości, której w tym przypadku nie ma.

Zmiana rezerwacji w Ryanair

Warto jednak być wytrwałym. Gdy moje połączenie w końcu zostało odebrane, miła konsultantka poprosiła mnie o numer rezerwacji, adres e-mail oraz nazwisko. Po szybkiej weryfikacji bez problemu i bez opłat mój lot został przebukowany tak jak chciałem, na lot tego samego dnia o godzinie 17. Muszę jednak zaznaczyć, że telefon wykonałem już kilkanaście minut po otrzymaniu mailu o zmianach, więc może dlatego nie było jeszcze problemu z rezerwacją na ten właśnie lot.  

Niestety, nikt mi nie zagwarantuje, że to ostania modyfikacja planów. Zdarza się, że godziny lotu zmieniają się wielokrotnie, choć tak jak wspomniałem na początku, zazwyczaj są one bardziej subtelne. Mimo wszystko, mój pierwszy kontakt z infolinią Ryanaira mogę uznać za całkiem pozytywny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.